تماس با ما                ثبت اطلاعات 

 

 پنجمین جشنواره فیلم پروین اعتصامی 

  هیات انتخاب: سید هادی منبتی، کوروش جاهد، ناصر باکیده، پریوش نظریه، شادمهر راستین، محمدرضا اصلانی

هیات داوران: مرضیه برومند، تهمینه میلانی، علیرضا زرین دست، کمال تبریزی، محمدرضا اصلانی


 فهرست جوایز پنجمین جشنواره فیلم پروین اعتصامی

جوایز بخش بین الملل

با تقدیر از فیلم آن گل آفتابگردان

تندیس پروین زرین، دیپلم افتخار و مبلغ 1000 یورو ، به خانم مریم صادقی زاده برای کارگردانی فیلم لباسی برای صدف به عنوان بهترین فیلم داستانی از ایران به خاطر: روایت موجز واقع گرا و سر راست از رفتار و اخلاق نسل امروز.

تندیس پروین زرین، دیپلم افتخار و مبلغ 1000 یورو ، به خانم کاترین غلامی برای کارگردانی فیلم خانه من کجاست؟ به عنوان بهترین فیلم مستند از ایران به خاطر: پرداختن صادقانه و معترض به وضعیت مردمی که هنوز...

تندیس پروین زرین، دیپلم افتخار و مبلغ 1000 یورو ، به خانم لیلا پاکالنینا برای کارگردانی فیلم سکوت به عنوان بهترین فیلم تجربی از کشورلاتویا به خاطر: ایجاز در روایت ساده و استعاری از عناصر و تصویر، خاصه از تقابل صداها. صدای یک پرنده و صدای خیابان و جهان امروز.

تندیس پروین زرین، دیپلم افتخار و مبلغ 1000 یورو ، به خانم آنا سامویلویچ برای کارگردانی فیلم حقه بازی به عنوان بهترین فیلم پویا نمایی از کشورآلمان به خاطر: ظرافت تخیل و طراحی و طنز گسترش یابنده.

تندیس پروین زرین، دیپلم افتخار و مبلغ 1500 یورو ، به خانم صالیحا آحسان برای کارگردانی فیلم دختر مادرم به عنوان بهترین فیلم جشنواره از کشور انگلستان به خاطر: نگاه کاشف به روابط و گفت و گوی دو نفر در بطن زندگی سرد جهان امروز.

تندیس پروین زرین، دیپلم افتخار و مبلغ 5000000 ریال ، به خانم آرزو برادران ابراهیمی برای کارگردانی فیلم فرشتگان آلوده صورت به عنوان بهترین مستند بازسازی از ایران به خاطر: بازسازی مستدل و ظریف و ساختار سازمان یافته و دراماتیک مستند از موضوع.

 

جوایز بخش ملی

 تجلیل از 2 چهره

 تندیس پروین زرین، دیپلم افتخار تعلق می گیرد به خانم هایده صفی یاری به پاس دوران فعالیت پر ثمر ایشان در سینما در آثار درخشانی چون: آژانس شیشه ای، عروس آتش ،چهارشنبه سوری، لاک پشت ها هم پرواز می کنند، روبان قرمز و درباره الی به عنوان تدوینگر

تندیس پروین زرین، دیپلم افتخار تعلق می گیرد به خانم مهری شیرازی به پاس دوران فعالیت پر ثمر ایشان در سینما و تلویزیون به عنوان طراح گریم

 

جوایز تشویقی نیلوفر سیمین

 دیپلم افتخار جشنواره و مبلغ 3000000 ریال جشنواره تعلق می گیرد به آقای بابک خرم دین برای کارگردانی فیلم بوربیجاده رنگ به خاطر: ارائه روایت تصویری نرم و خوشبافت از روابط ریزبافت نسل ها، درامروز.

دیپلم افتخار جشنواره و مبلغ 3000000 ریال تعلق می گیرد به آقای حسین شمس برای کارگردانی فیلم برای کار به خاطر: نگاه مدرن تصویری به معضل اساسی نسل جدید و دکوپاژ سرگردان از نسل سرگردان.

دیپلم افتخار جشنواره و مبلغ 3000000 ریال تعلق می گیرد به خانم سودابه مرادیان برای کارگردانی فیلم ماشین روز قیامت به خاطر: نگاه صبورانه و روایت ظریف اما سر راست از آسیب شناسی یک مقطع تاریخی.

دیپلم افتخار جشنواره و مبلغ 3000000 ریال تعلق می گیرد به خانم ها ناهید و سپیده شمس برای کارگردانی فیلم با انگشت های دستم زندگ می کنم به خاطر: هماهنگی رفتار دور بینی و نگاه، با واقعیت زندگی روزمره، نگاه مدرن فیلمیک به نسل مدرن امروزی تهران.

دیپلم افتخار جشنواره و مبلغ 3000000 ریال جشنواره تعلق می گیرد به خانم مینا مشهدی مهدی برای تحقیق و نگارش فیلم وایو به خاطر: تحقیق تطبیقی و نظریه مند از سطوح مختلف یک فرهنگ: اسطوره و تکنولوژی سنتی، و ترکیب تحقیق میدانی با تحقیق مدون مکتوب.

 

نظرسنجی از 130 چهره

 اهدای جایزه ویژه نظر سنجی از 130چهره فرهنگی و هنری کشور

 تندیس پروین زرین و دیپلم افتخار تعلق می گیرد به استاد بهرام بیضایی برای خلق اثر جاودانه باشو غریبه کوچک به عنوان بهترین فیلم با موضوع بازتاب نقش اجتماعی زن در سینما

 

نگاه نو

 تندیس پروین زرین، دیپلم افتخار و مبلغ 5000000 ریال با اکثریت آرا تعلق می گیرد به خانم طاهره حسن زاده برای کارگردانی فیلم من بر زمین سنگین شدم به عنوان بهترین فیلم داستانی به خاطر: میزانسن، بازی و روایت مستند گونه و دلسوز از یک معضل زنانه و بخشی از جامعه امروز ما.

تندیس پروین زرین، دیپلم افتخار و مبلغ 3000000 ریال تعلق می گیرد به خانم مژگان ایلانلو برای کارگردانی فیلم آسمان امن است به عنوان بهترین فیلم مستند به خاطر: نگاه مستدل به تلاش غرور آفرین نسلی که شادمانه و آگاهانه مشکلات را می بیند و پشت سر می گذارد.

دیپلم افتخار جشنواره تعلق می گیرد به خانم کاترین غلامی برای کارگردانی فیلم چقدر باید پرداخت؟

 

نیلوفر زرین

 تندیس نیلوفر زرین، دیپلم افتخار و مبلغ 10000000 ریال با اکثریت آرا ، به آقای سالم صلواتی برای کارگردانی فیلم رؤیاهای برفی به عنوان بهترین فیلم داستانی به خاطر: ظرافت فیلمنامه روانشناختی، جامعه شناختی از موقعیت قومی و کارگردانی روان و حرفه ای در ساخت.

تندیس نیلوفر زرین، دیپلم افتخار و مبلغ 10000000 ریال به اتفاق آرا ، به خانم خاطره حناچی برای کارگردانی فیلم شمارش معکوس به عنوان بهترین فیلم مستند اهدایی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به خاطر: مشارکت دوربینی مستمر و صادقانه با موقعیت یک خانواده و یک مقطع زندگی نسل جوان و تلاش غرورآمیز یک دختر جوان ایرانی.

با تقدیر از فیلمهای رویای سنجاقک و مثل

تندیس نیلوفر زرین، دیپلم افتخار و مبلغ 10000000 ریال به اتفاق آرا، به خانم زهرا سلیمی برای کارگردانی فیلم زمستان بود به عنوان بهترین فیلم تجربی اهدایی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به خاطر: شهامت نگاه تصویر و روایت موقعیت، به جای داستان.

تندیس نیلوفر زرین، دیپلم افتخار و مبلغ 10000000 ریال به اتفاق آرا تعلق می گیرد به آقای رضا فرهمند برای کارگردانی فیلم خیابان خانه من است به عنوان بهترین نگاه ملی به معضلات اجتماعی به خاطر: نگاه تصویری کاونده و موثر به یک معضل اجتماعی در جغرافیایی محدود.

تندیس نیلوفر زرین، دیپلم افتخار و مبلغ 10000000 ریال با اکثریت آرا، به خانم آناهیتا قزوینی زاده برای کارگردانی فیلم باد هرکجا بخواهد می وزد جایزه ویژه هیئت داوران به خاطر: انتخاب هوشمندانه ی موضوع و روایت غیر مستقیم از موضوع و خلق تصویر سینمایی.

تندیس نیلوفر زرین، دیپلم افتخار و مبلغ 15000000 ریال با اکثریت آرا، به آقای هومن سیدی برای کارگردانی فیلم تمام وسایل شخصی من جابجا شده به عنوان بهترین فیلم جشنواره به خاطر: ساختار مدرن و با شهامت در ارائه تطبیقی و تفسیر پذیر آسیب شناسی اجتماعی و سیاسی.

 

نیلوفر سیمین

 تندیس نیلوفر سیمین، دیپلم افتخار و مبلغ 3000000 ریال ، به خانم پوپک مظفری برای کارگردانی فیلم کلاس سوم به عنوان بهترین کارگردان زن به خاطر: ظرافت کارگردانی در ریز بافت های روایت و بازی دو کودک.

تندیس نیلوفر سیمین، دیپلم افتخار و مبلغ 3000000 ریال ، به خانم ها ناهید و سپیده شمس برای فیلمنامه فیلم با انگشت های دستم زندگی می کنم به عنوان بهترین فیلمنامه نویسان زن به خاطر: دریافت و کمپوزیسیون درست از دیالوگ و رفتار روزمره نسل امروز و رسیدن به ساختار درامای مدرن از عناصر.

تندیس نیلوفر سیمین، دیپلم افتخار و مبلغ 3000000 ریال ، به خانم فرشته ملاجان برای تدوین فیلم سمفونی شب به عنوان بهترین تدوینگر زن به خاطر: هماهنگی ریتم و گزینش تصویر با دکوپاژ و روایت.

تندیس نیلوفر سیمین، دیپلم افتخار و مبلغ 3000000 ریال ، به خانم هستی محمایی برای بازیگری فیلم سمفونی شب به عنوان بهترین بازیگر زن به خاطر: ظرافت، واقعیت نگاری و گریز از رفتارهای متصنع کلیشه ای در صحنه.

تندیس نیلوفر سیمین، دیپلم افتخار و مبلغ 3000000 ریال ، به خانم ریتا ابراهیمی برای تصویربرداری فیلم های آسمان امن است و شمارش معکوس به عنوان بهترین تصویر بردار زن به خاطر: شهامت همراهی با خطر کردن سوژه در صحنه و مشارکت دوربینی صبور و واقع نگار با سوژه.


 فهرست فیلمهای بخش مسابقه پنجمین جشنواره فیلم پروین اعتصامی

فیلم های بخش مسابقه بین الملل

پویانمایی

آکاردئون - میشله کورنویر

شکستن قالب - ربه کا منلی

داستان شاهزاده - سیدسل لیندهاگن

هوکوس پوکوس - آنا سمایلوویچ

چای فراموشی - سندرا دس مازیرس

انتخاب با توست - آنا گولداگر

کودک در پیله سونیا روهلدر

 

تجربی

ای جا - دوگ موسدوتیر

900  متر در اعماق - املی کارلسون گراس

4/26 - ناتالی آندره

 

داستانی

لباسی برای صدف - مریم صادقی زاده

روایتی از یک اندوه - فرناز جمشیدی مقدم

یه روز قشنگ برفی - ماهایا پطروسیان و امیر توده روستا

سیاهی - منا نسیمی صائب

آن گل آفتابگردان - نادیا معقولی

گاتا - دایانا مکرچیان

510 متر بالای سطح دریا - کریستین پولته

سکوت - لیلا پاکالینیا

خانه بازی - جی  یون   لی

مردم در خیابان - هیون   جو کوون

برنج را بپز - ایون   جین   پانگ

خاطره - بزربارا اوچوز

وقتی ماهی پرواز می کند - ویلکا تزورا

تولدت مبارک آه مادر - کریستینا اوئر

دختر تولد - انجی بلاک

دیو - جنی کولینکووسکی

و آنگاه آن زن رفته بود - ژاکلین پنویل

دانزاک - گابریلا یپس

 

مستند

فرشتگان آلوده صورت - آرزو برادران ابراهیمی

خانه من کجاست ؟ - کاترین غلامی

رحم جایگزین - اعظم نجفیان

روشن کنندگان چراغ - کالینا آلابرینزسکا

مقصد : ایسلند - کالینا آلابرینزسکا

25 در صد - دیانا ثاقب

زنان شهر کوچک - دیانا ثاقب

بسوی پارلمان - دیانا ثاقب

دختر مادرم - صالیحا احسان

تماس با خانه - ماریا ادواردا آندارده

ایرنه - لیندسی گودال

دختران مراقب گاوها - مینتو مانتینن

مادر من بودن چگونه است؟ - نورا مک گتیگان

 

فیلم های بخش مسابقه ملی

 نگاه نو - داستانی

شیر + زاد - رضا فرهمند

به جز ما دیگران - جواد رضایی منفرد

پک - پویان عسگر پور

گازوئیل - احسان فولادی فرد

ترانه ای برای لوبا - طوفان نهان قدرتی

شب عید - رقیه توکلی

انتظار تلخ - روح ا... مولوی

من بر زمین سنگین شدم - طاهره حسن زاده

 

نگاه نو - مستند

اگر دوباره حرف بزنم - هیوا امین نژاد

چقدر باید پرداخت؟ - کاترین غلامی

گاهی به من نگاه کن - محمد تراب زاده

 

نیلوفر زرین - پویانمایی

مداد سفید - سکینه عرب اسدی

قرمز یا خاکستری - سمانه ممتازمند

تولد - مریم یگانه

دوباره نگاه کن - مریم کریمی

صخره - سارا نامجو

دیوار - سلمی افکاری

 

نیلوفر زرین - تجربی

 روزنه - شهریار پور سیدیان

نوشته های آبی - علی امجدی سلمان

مثل ... - خاطره خانلری

روزها - شیرین برق نورد

نقطه سر خط - ولی کریم نیا

رویای سنجاقک - عاطفه خادم الرضا

سوت - سحر معینی

داو - فرنوش حمدی

کلمات بی نقطه - مارال پورمندان و پروا افشار

ثانیه های بنفش - سیده سمیه آذرینور

زمستان بود - زهرا سلیمی

باغ فردوس - فرهاد پاکدل

سوءتفاهم - ماندانا جلالی

 

نیلوفر زرین - داستانی

منطقه مرزی - مهدی رحمانی

سمفونی شب - وحید حاجیلویی

بوربیجاده رنگ - بابک خرم دین

رویاهای برفی - سالم صلواتی

از یادداشتهای یک نفر دیوانه - مهناز صبور

پسرک و بادبادک - صدف فروغی

زندگی همینه - مریم عربی و زهره زاهدی کرمانی

آقا محمد حسین - بنیامین اثباتی

فلو - مهرگان شمس نجاتی

جهانی که سرنوشتش دست من باشد - کاوه قهرمان

فصل پنجم - مریم عبدلی

زندگی انشایی ساده - شبنم قلی خانی

بچه مرز - رضا جمالی

کلاس سوم - پوپک مظفری

گلین بارماق - عباس عجم

وقتی همه خوابیم - عبدا... قهری

خواب تاریک - رضا سبحانی

اتاق خالی - احسان جعفری

فال - زهرا علوی و نرگس معین

گهواره سفید - سلیمه آینه

لالایی برای باد - سپیده برنجی

دو غذای سرد برای یک نفر - امیر عزیزی

پل - صبا سلمانزاده

بان لرزان - آرش رصافی

آشوب - بابک بهرام بیگی

بیداری - نوشین معراجی

صدای روشن - سید جواد اکیا

فخرالملوک - احمد بهرامی

یک روز خوب - شهره سلطانی

تونل - سهیلا گلستانی

تا تو هستی - کاوه سجادی حسینی

تمام وسایل شخصی من جابجا شده - هومن سیدی

باد هر کجا بخواهد می وزد - آناهیتا قزوینی زاده

برای کار - حسین شمس

از دفتر خاطرات یک دختر جوان - محمد رضا رکن الدین قلعه دژ

 

نیلوفر زرین - مستند

 آسمان امن است - مژگان ایلانلو

حضور خسته اشیا - روشنک صدر

خیابان خانه من است - رضا فرهمند

هرگز شب را باور نکردم - ماریا امیری

در انتهای فصل - شیرین برق نورد

گهواره - محمد اسلامی

شمارش معکوس - خاطره حناچی

مدل ایرانی - هاتفه مجیدی

دستی که نبود - مهران رسول زاده

حنابندان دیکتاتور - هیوا امین نژاد

ماشین روز قیامت - سودابه مرادیان

قدم زدن با پروانه - احسان فولادی فرد

پارادکس - امیر حسین محمد خانی

نار بانو - جعفر بزمی یان

نشانه - مجید عیدان

با انگشتهای دستم زندگی می کنم - ناهید و سپیده شمس

کلاس تشکیل میشود - جلال نصیری

تایم کد - مجتبی اسپنانی

زن شهر سوخته - وحید وحیدیان

دریای نور - عاطفه خادم الرضا

دو قصه، دو ساز - فریبا رستمی

آسیه - علیرضا مقدم

مهلب - یاسمین خوش آمد زهی

روز پایان - نرگس آبیار

تیک تاک - صبا سلمانزاده

چشمهایت را ببند - فرشته احمد لو

لباس مکریان - شیلان سعدی

وایو - مینا مشهدی مهدی

فرشته نگهبان آب - طلایه اطلسی

ریحان - لعیا عباس میرزایی

هشت بهشت - ستاره سماوی

اتوبوس - سیاوش خیر خواه

خدا پشت دروازه - محدثه گلچین عارفی

 

ویژه

قاب آشنا - پوریا جهانشاد

داستان - هیوا امین نژاد

دخترک کبریت فروش - منیره نرگس هنر زاده

سیزده - مجید آزادمنش

Smoking  doesn’t kill - طاها ذاکر