تماس با ما                ثبت اطلاعات 

 

 سیر تحولات رو به رشد سینمای مستند از دهه شصت با ورود نسل جدیدی از مستند سازان در کنار پیش کسوتان این حرفه ، سرعت بیشتری به خود گرفت و ادامه این حرکت از اوایل دهه هفتاد باعث ترغیب جدی تر جمعی از تهیه کنندگان سینمای مستند برای فعالیت در بخش خصوصی شد .

 با فعال شدن دفاتر خصوصی مستند سازی در این دهه نیاز های مشترک این گروه و موانعی که بر سر راه سینمای مستند مستقل وجود داشت ، بیش از گذشته نمایان شد . پاسخ گویی مناسب و قانون مند به این نیاز ضرورت سامان بخشی و گسترش سینمای مستند و حمایت از جایگاه حرفه ای تهیه کنندگان اثار مستند ، در تابستان ۱۳۷۸ منجر به تشکیل جلساتی بین جمعی از فعالان و پیشکسوتان این حوزه شد . این گروه که هیات موسس انجمن تهیه کنندگان سینمای مستند را تشکیل دادند عبارت بودند از :

 آقایان : پدرام اکبری ، حسن بشکوفه ، مجید خالقی سروش ، مرتضی رزاق کریمی ، شادروان محمدرضا سرهنگی ، قاسم شکاری ، دکتر جواد ظهیری ، جعفر فاطمی ، رضا فولادی و اصغر قهقرایی.

 هیات موسس در طول بیش از شش ماه ، با برگزاری جلسات مستمر ، پیش نویس اساسنامه انجمن را تدوین و برای بررسی و تصویب به مجمع عمومی موسس انجمن ارائه کرد.

 

اعضاء

اکبر عالمی

سام کلانتری

 

 

مشاهده وب سایت: https://aoidp.com